In timpul unei dispute, nu ar trebui sa renunti la maniere si sa vorbesti vulgar, oricat de suparata ai fi. Poti urma exemplul modelelor de videochat din Iasi, care reusesc cu brio sa evite conflictele si sa gestioneze eficient orice tensiune ar putea veni din partea membrilor.
Trebuie sa stii ca poti pune pe cineva la punct foarte usor si prin cateva replici taioase, dar care sa respecte limitele bunului-simt. In plus, replicile bune, inteligente, vor arata faptul ca nu esti deloc o persoana slaba, ca nu te lasi calcata in picioare si ca folosesti o doza de umor pentru a trata chiar si situatiile tensionate.
Atunci cand o alta persoana este rautacioasa cu tine, ai dreptul de a riposta si de a nu ii permite sa iti strice buna dispozitie. Iar daca decizi sa faci acest lucru, poti folosi, in functie de context si de modul in care decurge discutia, cateva replici dure, inteligente. Iata cateva idei:
“Gelozia este o boala. Sper sa te insanatosesti curand.”
“Probabil ca mi-am imaginat lucruri. Am crezut ca ai argumente bune.”
“Asa te comporti in mod normal sau ai luat cursuri pentru asta?”
“Daca geniul sare peste o generatie, ai toate sansele sa ai niste copii geniali.”
“Dintre atatia oameni pe pamant, nu stiu cum de te-am cunoscut tocmai pe tine!"
"Incepe sa-mi fie greu sa zambesc atunci cand esti tu in preajma."
"Pe tine cred ca te-a facut Dumnezeu cu ochii inchisi."
"Asta ai vrut sa fii cand vei creste? O mare pacoste?"
"Rata divorturilor este mare din cauza unor oameni ca tine!"
"Daca ai de gand sa fii cu doua fete, asigura-te ca macar una dintre ele este frumoasa."
"Ai o voce frumoasa. De ce vrei sa o irosesti vorbind?"
"Inteleg ce vrei sa zici, chiar daca este evident ca tu nu intelegi."
"Suntem prieteni de multi ani… Ce-ar fi sa renuntam?"
"Nu ma deranjeaza ca vorbesti mult, atat timp cat tu nu te superi ca eu nu te ascult."
Pe langa aceste replici dure, inteligente, pe care le poti folosi, tine cont si de aceste sfaturi pentru a face fata cu brio unui conflict:
- Vorbeste clar, dar fara sa ridici vocea.
- Nu evita contactul vizual, deoarece poate fi semn de slabiciune.
- Fii increzator in ceea ce zici.
- Lasa-l si pe interlocutor sa vorbeasca. Pune pauza discursului tau si asculta ce are de zis persoana cu care ai o disputa.
- Raspunde usor indiferent la intrebarile interlocutorului.
- Daca consideri ca este cazul, poti da dovada de empatie. Unele dispute au loc pe fondul oboselii accentuate sau a altor motive de stres. Sa-i arati persoanei cu care ai o cearta ca esti empatic ar putea duce la finalizarea conflictului.
- Glumeste! Simtului umorului reprezinta, in multe situatii, o cale buna de a aplana un conflict. Modelele de videochat confirma acest lucru, ele reusind cu ajutorul umorului sa detensioneze orice situatie.